Ungdomstrinn på Teglverket

Åpner dører

Vi gleder oss over at vi om få måneder kan åpne ungdomstrinnet på Teglverket skole! Neste års 8. trinn vil bestå av Teglverkets egne barneskoleelever og de elevene som søker til skolen utenfra (søknadsskjema under "For elever og foresatte").

Ungdomstrinnet vil videreføre den kreative samarbeidsprofilen til skolen hvor elevene bruker ipad som produksjonsverktøy. På Teglverket skole jobber elevene tverrfaglig og temabasert fordi det fremmer motivasjon, gjør dybdelæring mulig og er i tråd med hvordan samfunnet og yrkeslivet utvikler seg. Teglverket skole ser ikke skolebygget som rammer for opplæringen. På 6. og 7. trinn jobber elevene nå med prosjekter i tråd med den nye læreplanen (ett av tre tverrfaglige temaer: bærekraftig utvikling) og i samarbeid med kommunale og private aktører. Elevene bidrar denne våren med å dekorere Hasle t-banestasjon i samarbeid med StorOslo Eiendom og kunstner Petter Bakken. I tillegg er elevene med på et stort forskningsprosjekt hvor Teglverket skal bygges opp som et urbant område med bærekraftige overvannsløsninger og som sikrer bærekraftig biologisk mangfold. Prosjektet "Overvannsvennlig pollinatoroase ved Teglverket skole" vil bli videreført inn på ungdomstrinnet.

Mer informasjon om Teglverkets ungdomstrinn kommer på denne hjemmesiden, på skolens facebookside og på foreldremøte i mai/juni.