Valgfag

Elevene skal søke om plass på valgfag. Valgfagene skal bidra til å øke motivasjon og mestring hos ungdomsskoleelevene. På Teglverket skole tilbyr vi ni valgfag skoleåret 2023-2024. Undervisningen gjennomføres i aldersblandede grupper på tvers av de tre trinnene.

Elevene søker om plass på ett valgfag. Dette gjøres på nytt for hvert skoleår. Elevene kan søke om plass på samme valgfag alle tre årene eller de kan velge å bytte etter 8. eller 9. trinn. De får standpunktvurdering med karakter hvert år. Elevene er ikke garantert å få sitt førstevalg og vi ber derfor elevene om å prioritere ønsker i rekkefølge 1-3. Dersom det er flere søkere enn plasser, blir det loddtrekning om plassene. Elever som leverer ønsker innen fristen, prioriteres foran de som eventuelt ikke har levert innen fristen.

Valgfagene som tilbys er:
- Design og redesign
- Friluftsliv
- Fysisk aktivitet og helse
- Innsats for andre
- Internasjonalt samarbeid
- Medier og kommunikasjon
- Produksjon for scene
- Programmering
- Teknologi og design

For å lese mer om valgfagene, se Utdanningsdirektoratets hjemmeside