Skolens egne kunstverk

Hos Kunst i skolen

Liv Rygh - Monotypier

Liv Rygh har arbeidet innen forskjellige medier som foto, film og maleri, men har siden 2012 arbeidet med monotypier. Hun samler organisk materiale fra naturen, slik som gress, blad og andre vekster. Deretter legger hun det på en treplate og tar avtrykk. Blomster og vekster har vært et gjennomgangstema i Ryghs kunst. Hennes bilder er en oppsummering av forskjellige impulser og inntrykk. Bildene tar for seg temaer om hvordan vi forholder oss til naturen og til hverandre, om eventyr, om farger og former, om samtidskunsten og om det å være liten i en stor verden.

Liv Rygh har deltatt på en rekke utstillinger og workshops i Norge og i utlandet siden 1990-tallet. Hun er blant annet kjøpt inn av Trondheims kunstforening, Nord-Aurdal kommune og Valdres lokalmedisinske senter.

Back to earth av Liv Rygh

Marius Martinussen

Marius Martinussen (f. 1978) har en Mastergrad fra Kunstakademiet i Trondheim. Han har en lang rekke separat- og gruppeutstillinger bak seg både i Norge og utlandet. Tidligere innkjøpt av bl.a. Statoil Hydro, Norges bank, Rederiforbundet og Norsk kulturråd. Martinussen har også utført flere utsmykkingsoppdrag for div. institusjoner. www.mariusmartinussen.com

Ocean II av Marius Martinussen