Skriftlig eksamen

• Alle elever på 10. trinn i grunnskolen skal trekkes ut til skriftlig eksamen i enten engelsk, matematikk eller norsk (både hovedmål og sidemål).
  • Skriftlig eksamen i norsk og engelsk har forberedelsesdel. Informasjon om dette finner du i eksamensplanen.
  • Utdanningsdirektoratet er ansvarlig for oppgavene, veiledningen av sensorene, og sensuren.

Plan for skriftlig eksamen 2023

Skriftlig eksamen 2023.jpg

Muntlig eksamen

• Alle elever på 10. trinn i grunnskolen skal trekkes ut til én muntlig eller muntlig-praktisk eksamen.
  • Oslo kommune er ansvarlig for muntlig eksamen.
  • Det er lærerne på den enkelte skole som utarbeider forslag til eksamensoppgaver.
  • Eksamensfag opplyses 48 timer før eksamen. Elevene trekker tema/problemstilling til forberedelse 24 timer før eksamen. Muntlig eksamen har varighet på inntil 30 min. per elev, muntlig-praktisk eksamen har varighet på inntil 45 min. per elev.

Plan for muntlig/muntlig-praktisk eksamen 2023

Muntlig eksamen 2023.jpg